Kovo 20 d. prasidedanti 8-oji „Veiksmo savaitė BE PATYČIŲ“ šiemet sulaukė dovanos iš visuomenės – atsakingos verslo įmonės dovanoja net dvi socialines lauko reklamos kampanijas, nukreiptas prieš patyčias, psichologinį ir fizinį smurtą, aplinkinių abejingumą.
Kampanijos iniciatoriai – komunikacijos agentūra „Idea Group“ ir įmonė „JCDecaux“ – prie šio projekto pakvietė prisijungti reklamos, dizaino, fotografijos specialistus, kurie kilniam tikslui susivienijo neatlygintinai. Iniciatoriai teigia, kad idėja dovanoti paveikią socialinę reklamą kilo iš asmeninės patirties – patyčios paliečia kas trečią Lietuvos vaiką, su jomis susiduria daug šeimų, todėl kovoti su šia problema motyvacijos gali ir turi rasti kiekvienas. Kartu – tai puiki proga plėsti visuomenės supratimą apie tai, kaip atpažinti psichologinį ir fizinį smurtą. Pasak kampanijos iniciatorių, labai dažnai vieno ar kito elgesio nematome ir neįvardijame kaip patyčių, nors turėtume.
Pirmoji reklaminė kampanija pavadinta „Blogų vaikų nebūna“ ir skirta atkreipti dėmesį į psichologinį smurtą prieš vaikus. Kampanija kviečia visus, kurie bendrauja su vaikais, įvertinti jų sakomų kritiškų žodžių poveikį vaiko savijautai ir sudaryti sąlygas unikaliai vaiko raidai. Pamatyti svajotoją, romantiką, mąstytoją vietoje „tinginio“, „buko“, „bailio“ – tai pirmiausia tėvų ir mokytojų pareiga.
„Mes visi dalyvaujame daugybėje profesinių mokymų ir tobulėjimo programų, tačiau bendravimą su vaikais suvokiame kaip duotybę. Šia iniciatyva skatiname tėvus domėtis, atkreipti dėmesį ir, svarbiausia, prašyti pagalbos, pastebėjus, kad jų vaikas prislėgtas“, – teigia „JCDecaux“ vadovė Ž. Fomova.
Tyrimai rodo, jog Vakarų Europoje net 30 proc. šeimų susiduria su psichologinio smurto problema. Tačiau išmokus atpažinti šį reiškinį ir pradėjus kalbėti apie tai garsiai, statistika mus dar labiau nuliūdintų.
Antroji socialinė kampanija „Matai – esi atsakingas“ yra skirta patyčių stebėtojams, liudininkams, kurie mato vykstančias patyčias, tačiau yra linkę jų nesureikšminti arba jų nematyti. Kūrybiniais sprendimais yra siekiama, kad tikslinė auditorija užduotų sau klausimus: ar aš matau vykstančias patyčias mano aplinkoje, ar aš pasirenku nesureikšminti patyčių ir jų nematyti?
Reklamomis siekiama parodyti, kad yra didelis skirtumas tarp „žiūrėti“ ir „matyti“. Žiūrinčio žmogaus sąmonė linkusi maskuoti, slėpti nemalonius, nepageidaujamus vaizdus. Patyčios vyksta, net jei tikrovė yra matoma pagražintai. Todėl kampanijos metu klausiama patyčių liudytojų: MATAI TIK TAI KĄ NORI MATYTI? Matai – esi atsakingas.
Abi socialinės reklamos kampanijos gimė sąmoningų visuomenės narių ir verslo atstovų, siekiančių, kad kova su patyčiomis Lietuvoje būtų efektyvi, iniciatyva.