Vykstant "Veiksmo savaitėi BE PATYČIŲ" Vilniaus atviras jaunimo centras "Mes" suorganizuos tris "Baimės laboratorijos" užsiėmimus: kovo 20, 23 ir 24 dienomis.
APIE PROJEKTĄ
Gyvename nuolat besikeičiančiame, skubančiame ir naujausių technologijų pilname pasaulyje. Šeimose dėl suaugusiųjų darbų krūvio ne visada atsiranda laiko ramiam pokalbiui su vaikais jiems aktualiomis temomis – tapatumo, egzistencijos, gyvenimo tikslo, meilės, draugystės ir kt. Mokyklos daug dirba skirdamos dėmesį tiek žinių kokybei gerinti, tiek vaiko asmenybei ugdyti, tačiau jausmų pasaulis dažniausiai, lieka pačių jaunuolių rūpestis. To pasekmės - patyčios, vienatvė, įvairių baimių formos, depresijos, priklausomybės ir net savižudybės. Todėl vaikų ugdymo procesą tęsia projekto „Baimės laboratorija“ komanda.
Baimės laboratorijos tikslas - išmokyti kalbėti apie sunkumus, juos įvardinti ir pasirinkti priimtiną problemos sprendimo būdą.
Baimės laboratorija skirta mokyklinio amžiaus jaunimui, kuris nori:
• geriau pažinti save ir savo jausmus,
• pritapti jį supančioje aplinkoje,
• patobulinti savo bendravimo ir socialinius įgūdžius,
• ramiau reaguoti į stresą keliančias situacijas,
• kūrybiškai spręsti kylančius sunkumus tarp jų ir patyčių problemą,
• išmokti laisviau bendrauti ir drąsiau reikšti savo nuomonę,
• susirasti draugų ir turiningai praleisti laisvalaikį.
Baimės laboratorija unikali tuo, kad užsiėmimus veda trys skirtingi specialistai: teatro pedagogė, dailininkė ir psichologė psichoterapeutė, todėl dalyviai gauna kompleksišką bei įvairiapusę paslaugą. Psichologas padeda atpažinti ir išreikšti savo jausmus, moko pagarbos sau ir kitiems grupės dalyviams, aptaria įvairias problemines situacijas, padeda formuluoti tų problemų sprendimo būdus. Profesionaliam dailininkui padedant dalyviai vizaulizuoja savo emocijas, išgyvenimus, sukauptą patirtį ir mokosi visą tai išreikšti per meno terapiją. Vėliau galima pastebėti piešinių dinamiką, tai, kaip kartu su nauja patirtimi keičiasi požiūris į save ir aplinką. Naudojant teatro metodus (forum teatrą, proceso dramą, simuliacinius žaidimus) yra vaidinamos aktualios socialinės situacijos, tarp jų ir patyčių problema, vėliau jos yra aptariamos ir plačiai išnagrinėjamos. Tokiu būdu moksleiviai mokosi pamatyti juos supančias situacijas iš įvairių perspektyvų, mokosi kūrybiškumo ir kritinio mąstymo.
Veikla organizuojama Simono Daukanto, Antano Vienuolio ir Vilniaus Jeruzalės progimnazijų 5-8 klasių moksleiviams.